Wie zijn wij?

Stichting AAT Limburg zet zich in voor professionalisering van het werkveld en het creëren van een centraal punt voor informatie over AAT en zijn aanbieders in de regio.

OVER ONS

Missie & Visie van Stichting AAT

Stichting AAT is in maart 2022 opgericht door Renée Marell en heeft als doel om, samen met de professionals in het werkveld, de kwaliteit van ons mooie (en relatief jonge) werkveld te waarborgen en waar mogelijk te verbeteren.

Daarnaast wilt de stichting een centraal punt zijn voor iedereen die informatie zoekt over Animal Assisted Therapy in de jeugdhulpverlening en meer specifiek in het Limburgse.

Zo kunnen jeugdigen, ouder(s), verzorger(s) en verwijzers makkelijk algemene informatie vinden, maar ook beschikbare jeugdhulpverleners in de regio, die Animal Assisted Therapy inzetten in hun werk.

Stichting Animal Assisted Therapy is van mening dat Animal Assisted Therapy een mooie aanvulling is op het reeds bestaande aanbod van therapie en behandeling.

Omdat het een, nog relatief, nieuw werkveld is zien we een variëteit aan professionals die Animal Assisted Therapy aanbieden. Voor ons staan kwaliteit en veiligheid voorop, voornamelijk voor de jeugdigen waar we mee werken.

Dit betekent goed opgeleide professionals, die zich blijven ontwikkelen.

Die met collega's willen samenwerken om zoveel mogelijk kennis en kunde te delen en zo ons werkveld te willen verbeteren.